دیسک و صفحه کلاچ نمایش نسخه اصلی

دیسک و صفحه کلاچ چیست؟

یکی از قطعات مهم در سیستم کلاچ خودروهای دنده‌ای، دیسک و صفحه کلاچ است. این سیستم نیرو را از موتور به گیربکس منتقل می‌کند و توانایی تعویض دنده را برای ما فراهم می‌کند.

الهه عسگری 146

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-language:FA;}
دیسک و صفحه کلاچ
یکی از قطعات مهم در سیستم کلاچ خودروهای دنده‌ای، دیسک و صفحه کلاچ است. این سیستم نیرو را از موتور به گیربکس منتقل می‌کند و توانایی تعویض دنده را برای ما فراهم می‌کند. دیسک کلاچ بین فلاویل موتور و گیربکس است و با فشار دادن پدال کلاچ، باعث قطع شدن اتصال بین موتور و گیربکس می‌شود که نتیجه‌ی آن عوض کردن دنده به راحتی است.
 
مشاهده و خرید انواع دیسک و صفحه کلاچ از قائم بنز


صفحه کلاچ چگونه کار می‌کند؟
در حالت عادی صفحه کلاچ به فلاویل چسبیده و نیروی موتور را به گیربکس انتقال می‌دهد. اما به محض فشردن پدال کلاچ، فنر دیافراگمی در مرکز صفحه، فشار روی صفحه کلاچ را آزاد می‌کند و باعث می‌شود صفحه کلاچ از فلاویل جدا شده و نیروی موتور به گیربکس منتقل نشود و دنده قابل تعویض بشود.

برای مشاهده و دانلود بروشور تمامی محصولات موجود در قائم بنز، اینجا کلیک کنید!!